31. 8. 2016

Darček pre nevestu II.





     Prešiel rok a máme tu ďalšiu svadbu. Ďalšia radostná udalosť v rodine.





 A ja mám jedno prianie - znovu , tak ako minulý rok, stihnúť darčeky pre novomanželov. Rada by som vyrobila kvietky a album cez internet. Celkom dobré typy, čo poviete ? Ale ak sa mi toto podarí za tých pár dní, môžem si gratulovať. Znovu som to nechala na poslednú chvíľu.




   

       Prehrabujem sa doma v svojich zásobách. Stuhy, stužky, čipky. A nielen to. Mám doma skoro všetko potrebné. Korálky, brošne, drôt.....nápady, postupy....a moju vernú kamarátku.....silikónovú pištoľ s množstvom silikónových náplní. Boli to tie dlhšie a myslím, že som ich spotrebovala asi 7. To je dosť, že?






     Ako som vyrobila túto kyticu?


       Stále vychádzam zo svojej prvej látkovej kytice, ktorá je tu na mojom blogu najpopulárnejšia. Môžte si ju pozrieť v pravom stĺpčeku na karte : "Vaše najobľúbenejšie                    články" alebo kliknite na : Zlatistý nádych výnimočnosti.



1. KVIETOK 
Vintage kvietok 


     Pozdĺž stuhy, pri okraji, šijeme takýmto stehom :   - - - - -  Ihlu s nitkou potiahneme a stuha sa nariasi. Takúto nariasenú stuhu spojíme nitkou do kruhu. Môžme takto spojenú stuhu stiahnuť - potiahnuť nitku ešte viac. Alebo nemusíme nariasiť príliš. Len mierne a stuhu lepíme na filcový kruh. Takto nám vznikne väčší kruh. 
     Takto si pripravíme nielen stuhy ale aj čipky. Jednotlivé "kruhy" položíme na seba. Väčší na filcový kruh, na to menší, môžme aj najmenší. Na najmenší - vrchný krúžok stuhy prišijeme korálky. Až potom krúžky zlepíme silikónovou pištoľou. Môžte si pomôcť týmto postupom : Vintage kvietok z čipky.






2. KVIETOK
Margarétka

Úzku stuhu (približne 1 cm širokú, aj užšiu) nastriháme na 3 cm kúsky. Jeden koniec týchto malých stužiek "opaľujeme" nad plameňom. Ten sa mierne od tepla ohne do vnútra. Druhý koniec prehneme na polovicu , prepichneme ihlou a spojíme nitkou. Takto navliekame na nitku asi tak 14 kúskov týchto maličkých stužiek. Až nám vznikne milá margarétka. Do stredu prilepíme malú brošničku.







3. KVIETOK
Kanzashi kvietok

 V mojom  článku Zlatistý nádych výnimočnosti je jeden typ kvietku, ktorý som použila aj v tejto kytici. Nájdete ho pod nadpisom : 3. KVIETOK. Tieto "skladané" kvietky sa nazývajú aj "kanzashi" kvietky.  Práve tento kvietok mi priniesol veľa čitateľov môjho blogu. Zrejme si začínajúce "vyrábačky kvietkov" prišli na svoje. A to ma teší. Nemusíme si na neho šiť zložité korálkové brošničky, ale prilepiť len malú korálku alebo hotovú kúpenú brošničku. 








     Takže hlavičky kvietkov by sme mali. Treba vyrobiť ešte stopky. K tomu tu mám drôt. Nastrihám si z neho väčšie kusy. Prehnem na polovicu. V polovici vytvorim takú slučku a zvyšok drôtiku zmotám okolo seba. Do slučky si dám krúžok filcu, tak aby sa dotýkal drôtu. Na toto miesto, kde sa spája drôt s filcom kvapnem silikónové lepidlo a prilepím kvietok. Takto pripevníme všetky kvietky k stopke. Stopku omotáme bielou stuhou pomocou pištole. Prípadne bielou lepiacou páskou.





     Takto pripravené kvietky omotávame postupne okolo seba do jednej kytice. Z uzkych stopiek nám vznikne jedna hrubá. Omotáme ju filcom pomocou pištole. Najprv prelepíme spodok. Na to lepíme dookola peknú bielu stuhu. Takisto najprv prelepíme spodok stopky.
Chýba už len omotať kyticu bielou organzovou stuhou. Môj kameň úrazu. Trošku ju pritom nariasime. Kytičku omotáme dva tri razy. Ak sa príliš nepopálime lepidlom, máme hotovo.



Dúfam, že vám tento písomný návod pomôže pri vašej tvorbe. Ak vám niečo nie je jasné, nahliadnite do spomínaného najobľúbenejšieho článku. Ďakujem vám za pozornosť. Stretneme sa pri ďalšom príspevku.

   




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za milý komentár. :-)